Fejlesztési cél: Tanuljon meg beszélni az ételekről, alap összetevőiről, tudja elmondani mit evett, eszik. Legyen tisztában azzal, hogy honnan kerül az asztalra az élelmiszer, az étel. Ne utasítsa el az ismeretlent, hanem kóstoljon, próbáljon felfedezni, megismerni új ételeket. Elemző, kritikai gondolkodás fejlesztése, kommunikációs készség alakítása. Legyen igénye a szép, higiénikus tálalásra, a minőségi ételre, a tiszta, rendezett étkezési körülményekre. Vásárlási kultúra fejlesztése (fogyasztói magatartás), illemtani szokások elsajátítása. 
1. Foglalkozásterv: Étel detektívek – Ételek, alapanyagok Témakörök: Alapfogalmak, alapanyag/nyersanyag, élelmiszer, készétel. Fő élelmiszer alapanyag csoportok és azok jellemzői. Honnan kerül az asztalra az élelmiszer, az étel. Mi a különbség a hazai és import alapanyagok között. 
2. Foglalkozásterv: Mi, micsoda a tányéron? Miből készítik? Témakörök: Ételek alapanyagai és a megfelelő arányok. Napi ötszöri étkezés: fő étkezések, kisétkezés. Készételek, ételfogások. Az étel minőségére a megfelelő kifejezések. Az iskolai étkeztetés, menza. Vásárlási kultúra. 
3. Foglalkozásterv: Felkészülés, védekezés a kórokozók támadása ellen – Élelmiszerbiztonság Témakörök: Élelmiszerbiztonsági óvintézkedések a szállítás, az ételkészítés és a tárolás alkalmával. Hiteles információk a témára vonatkozóan (Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal/NÉBIH). Élelmiszer tudatos kezelése és jelentősége. Vásárlási kultúra, fogyasztói magatartás, illemtani szokások. Szép, higiénikus tálalás, a minőségi étel, a tiszta, rendezett étkezési körülmények.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.