Fejlesztési cél: A tanuló megérti, mi a különbség a valódi és a digitális én között, miért fontos, hogy a kettő kötött határt tudjanak húzni, megismerik a Digitális Immunrendszer fogalmát, beazonosítják saját DIP-indexüket, így tudatosabbá és óvatosabbá válnak saját adataik megosztásával. Megismerik a videójátékok hatásmechanizmusát, képessé válnak saját érzéseiket monitorozni és kontrollálni. Tudatosabb felhasználóvá válnak a közösségi oldalakon, és megismerik az adatvédelmi beállítások fontosságát, ezek kezelését.
1. Foglalkozásterv: Digitális én és Digitális Immunerősítő Program Témakörök: Az internettel kapcsolatos ismeretek összegyűjtése, a digitális lábnyom, a digitális identitás, valós én és digitális én-ek közötti különbségek felismerése, a Digitális Immunerősítő Program Teszt megismerése.
2. Foglalkozásterv: Közösségi oldalak Témakörök: A közösségi médiumok megismerése funkciójuk szerint, a közösségi média működésének és kapcsolati hálóra való hatásának megismerése.
3. Foglalkozásterv: Online videojátékok helyes használata Témakörök: Online videojátékok, függőséget okozó hatások kivédése, házirend, digitális házirend, szabadidő hasznos eltöltése.