Fejlesztési cél: Pályaorientációs lehetőségek, szakmatípusok megismerése és gyakorlati tapasztalatok szerzése, annak érdekében, hogy a diák elmélyüljön a különböző szakmákban és tudása rendszerezettebbé váljék. Megismertetni, hogy hogyan tud hozzátenni, hogy jobb, egészségesebb legyen a környezete, milyen szerepek vannak egy csapatban, melyik szerep illik hozzá, hogyan befolyásolja a fizikai és mentális egészséget a munkahely. Pályaorientációs lehetőségek megragadhatóbbá válnak, a közép- és felsőoktatási tanulási utak összekapcsolódnak a lehetséges szakmatípusokkal. Pályaorientációs lehetőségek, szakmatípusok megismerése. Szakmához vezető tanulási út, illetve tanulmányi terv konkrét kidolgozása. 
1. Foglalkozásterv: Hol tartunk most? Merre tovább? Témakörök: magyar iskolarendszer szerkezete, tanulási út fogalma, szakmák, hivatás, mesterségek illeszkedése a tanulási útvonalakhoz, személyes célok és szakmai életpályák illeszkedése. A feldolgozandó ismereteket és a módszereket javasolt a tanulók korábbi ismereteinek, a rendelkezésre álló időkeretnek, a csoportlétszámnak, a pedagógus személyes preferenciáinak megfelelően rugalmasan alkalmazni. 
2. Foglalkozásterv: Jövőkép, szakmák, lehetséges egyéni életcélok, karriercélok Témakörök: Pályaorientációs lehetőségek, szakmatípusok megismerése és gyakorlati tapasztalatok szerzése, lehetséges szakmai életpályák feltérképezése, önismeret, digitális, szociális, vizuális, kreatív kompetenciák fejlesztése. A feldolgozandó ismereteket és a módszereket javasolt a tanulók korábbi ismereteinek, a rendelkezésre álló időkeretnek, a csoportlétszámnak, a pedagógus személyes preferenciáinak megfelelően rugalmasan alkalmazni. 
3. Foglalkozásterv:  Filmek, interjúk: életpályák, szakmák bemutatása Témakörök: Pályaorientációs lehetőségek, szakmatípusok megismerése és gyakorlati tapasztalatok szerzése, lehetséges szakmai életpályák feltérképezése, önismeret, digitális, szociális, vizuális, kreatív kompetenciák fejlesztése. A feldolgozandó ismereteket és a módszereket javasolt a tanulók korábbi ismereteinek, a rendelkezésre álló időkeretnek, a csoportlétszámnak, a pedagógus személyes preferenciáinak megfelelően rugalmasan alkalmazni.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.