Fejlesztési cél: Az emberi szükségletek és igények gyakran különböznek a környezetünkben élő más élőlényekétől. Fontos, hogy a diák megértse, nem az Ő elképzelései a legfontosabbak és lehet, vannak olyan igényei, melyek szöges ellentétben állnak mások szükségleteivel. Fontos, hogy ilyenkor belássuk, nem mi vagyunk a fontosak, és képesek legyünk kompromisszumokat kötni, konszenzusra jutni. Cél, hogy a diák képes legyen életközösség megfigyelésére, az élővilág szerveződési szintjeinek felismerésére. A megfigyelt élőhelyen az élőlények csoportosítására, a közöttük lévő sokrétű kapcsolatok felismerésére. Ismerje fel, hogy lelki egészségünk megőrzésében fontos szerepe van a házi kedvenceknek, de egészségügyi kockázatokat is hordoznak magukban. Kapcsolódási
1. Foglalkozásterv: Kinek mi kellene? Témakörök: életjelenség, igény-szükséglet, felelős állattartás, rendszeres takarítás, személyi és környezeti higiénia.
2. Foglalkozásterv: Minden változik, rendszerháló Témakörök: életjelenség, igény-szükséglet, rendszer, szennyezés, egészségügyi kockázat.