Fejlesztési cél: A diák meg tudja fogalmazni a hétköznapi érzéseket: éhség, álmosság, szomjúság, fáradtság, frissesség, öröm, szomorúság, bosszúság, harag, jókedv, derű stb. Meg tudja fogalmazni a leggyakoribb tüneteket: fájdalom – hol, milyen; nátha, köhögés, hasmenés, székrekedés, gyengeség, láz stb. Érti az egészségügyi szűrővizsgálatok (fogászati, iskolavédőnői, iskolaorvosi) jelentőségét, ismeri a viselkedési szabályokat. Ismeri a korosztályában leggyakoribb fertőző betegségeket és azok megelőzési lehetőségeit. 
1. Foglalkozásterv: Mindenki egészséges szeretne lenni Témakörök: Egészség – betegség elkülönítése. Egészséget fenyegető veszélyek felismerése, balesetek, fertőzések megelőzése. Egészségügyi ellátásban résztvevők: orvosok, ápolók, védőnők, mentősök szerepe és a velük való együttműködés. Fogalmak tisztázása: egészség, betegség, tisztaság, érzések, tünetek, panaszok, normális, gyanús, szívritmus, testhőmérséklet, védőnő, védőoltás, fogorvos, fogváltás. 
2. Foglalkozásterv: Mikrobák: bennünk és körülöttünk élő apró lények, jók és rosszak Témakörök: Testünkön, testünkben élő hasznos mikrobák. Kézmosás, tüsszentés/köhögés zsebkendőbe/könyökhajlatba, megelőzés, helyes kézmosás fontossága. Fogalmak tisztázása: fertőzés, kórokozó, mikroba, vírus, baktérium, gomba.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.