Káros szenvedélyek

Fejlesztési cél: Hogy a diákok aktivizálják a szenvedély – szenvedélybetegség fogalmaival kapcsolatos meglévő ismereteiket. Megértsék a hétköznapi szenvedélyek jellegzetességeinek feldolgozásán keresztül a szenvedélybetegségek működési mechanizmusát. Lehetőségük nyíljon kommunikációra a függőségekről és szenvedélyekről, a nemet mondásról, tudatosítsák ezen fogalmakhoz való viszonyukat. Megismerjék a droghasználat helyetti más alternatívákat. Tisztázzák a lelki egészség fogalmát, tudatosítsák azokat az erőforrásokat, eszközöket, amelyek a lelki egészség fenntartását segítik. Legyenek tisztában a visszautasítás és a meggyőzés stratégiáival, tapasztalják meg azokat modellált formában.
1. Foglalkozásterv: Hétköznapi szenvedélyeink/ „Ezt gondolom a drogokról” Témakörök: A szenvedély – szenvedélybetegség fogalmaival kapcsolatos meglévő ismeretek aktivizálása. A mindennapi szokások – pozitív, hétköznapi szenvedélyek és a szenvedélybetegségek közötti határ kijelölése. A tanulók függőségekhez való érzelmi viszonyának feltérképezése, tudatosítása, témára hangolás, involváltsági fok növelése. Drogokkal, drogfogyasztással kapcsolatos vélemények feltérképezése. Információrendezés és korrekció, döntés előkészítés (mérlegelési szempontok a saját döntéshez): a szerhasználat főbb jellemzői ifjúsági kutatási eredmények alapján. Információ a kezelőhelyekről, kortárssegítő hálózatról.
2. Foglalkozásterv: „Erre van szükségem a lelki egészséghez”/ Nemet mondás Témakörök: A lelki egészség fogalmának tisztázása. A lelki egészség fenntartását segítő erőforrások, eszközök tudatosítása. A visszautasítás és a meggyőzés stratégiáinak megismerése, megtapasztalása játékos formában. A dohányzás hátterének feltárása: a dohányzás okainak vizsgálata. Információ a kezelőhelyekről, kortárssegítő hálózatról.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.