Fejlesztési cél: Fejlesztési cél: A média használat változásának áttekintése. Régen és ma (kivetített képek alapján). A tanuló alapfokon ismeri a média-környezetét, tudja, milyen eszközökkel adnak üzeneteket az emberek, cégek: tévé, rádió, internet, ezen belül: reklámok, reklámfilmek, reklámképek, plakátok, újsághirdetések. Felnőtt segítséggel és tudatos rálátással a reklámok túlzó, hamis, párhuzamokra építő üzeneteit értelmezni tudja. A valóság és a túlzó reklámüzenetek között érti az eltéréseket, tudja, mi a megfelelő számára. 
1. Foglalkozásterv: Internet a családban, biztonságos internethasználat Témakörök: Internethasználat otthon és az iskolában. Az internethasználat előnyei. Felnőtt, megbízható személy segítségnyújtása az internet használata során.
2. Foglalkozásterv: A reklámok működésmódjának megfigyelése, elemzése (tartalom, forma, szín, hang) Témakörök: Reklámok mögöttes szándékainak felfedezése. A reklám, mint információforrás. Kísértések és a reklámok kapcsolata. A reklámok célja.
3. Foglalkozásterv: A személyes adatok és az egészséges digitális eszközhasználat kapcsolata Témakörök: A személyes adatok, a saját személyes adatok, azok értéke, fontossága, a digitális térben való megjelenés. Komfortérzetet zavaró digitális tartalom.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.