Káros szenvedélyek

Fejlesztési cél: A diákok egészséges önismerete és önképe fejlődjön (egészséges lelki egyensúlyuk alakuljon ki). A foglalkozás során a kortárs interakciók széleskörű aspektusát (kortárshatás, kortársnyomás) és annak egészségre való hatásait közösen, irányítottan vizsgálják. Fontos, hogy ezáltal társas kapcsolataik bővüljenek, önkifejezési képességük, vitakészségük, problémamegoldó gondolkodásuk, együttműködési és kritikai készségük fejlődjön, valamint szókincsük gazdagabbá váljon. Erősödjön továbbá a társadalmi problémákkal szembeni érzékenységük.
1. Foglalkozásterv: Lájkold önmagad! Témakörök: Reális énkép kialakítása. Pozitív visszacsatolás önmagunk és mások felé. Szerepeink a társadalomban. Önismeret fejlesztése, döntéshozási képesség készségszintre emelése. Sztereotip gondolkodás visszaszorítása. Adatvédelemmel kapcsolatos ismeretek.
2. Foglalkozásterv: Társas kapcsolatok, függőség Témakörök: Szocializálódási színterek. A család szerkezete. A családban betöltött szerep (hangsúlyozva a diák saját szerepét). Társas kapcsolatok bővítése. Együttműködés, kritikai- és vitakészség fejlesztése, szókincsbővítés. Társadalmi problémákkal szembeni érzékenység, problémamegoldó gondolkodás. A függőség, ragaszkodás, szenvedély, káros szenvedély fogalmak jelentésének tisztázása. A „NEM-et” mondás készségszintre emelésének fejlesztése.
3. Foglalkozásterv: Digitális kalandor! Témakörök: Szabadidő helyes eltöltése. Helyes internethasználat (az internet szerepe az életünkben, hatásai). Digitális világ miatt kialakult káros szenvedélyek és kommunikációs változások. Digitális függőség. Emotikonok szerepei, jelentésük.
4. Foglalkozásterv: Helyem az osztályban, iskolában – Mire valók a szabályok? Témakörök: A gyerekek életét szervező, irányító szokások, szabályok, feladatok az iskolában. A szokás és a szabály közötti különbségek felismerése. A szabályok célja, értelme. Szabályok alkotása, véleményezése. 
5. Foglalkozásterv: Fiúnak/lánynak születtem – jellemzőim, tulajdonságaim Témakörök: Az emberi test külső képe, az 1. osztályosokra jellemző testarányok és méretek megfigyelése, mérése. Milyen voltam, milyen vagyok, hogyan fejlődöm. Felismeri, hogy vannak megváltoztatható és nem változtatható különbségek. A két nem közötti hasonlóságok és különbözőségek megállapítása: mit jelent fiúnak, mit lánynak lenni. Mit szeretnek a fiúk, mit a lányok. 6. foglalkozásterv: Érzelmeim felismerése és kifejezése Témakörök: Alapérzelmek: öröm, bánat, meglepődés, félelem, undor, düh felismerése és kifejezése különböző eszközökkel (verbálisan, vizuálisan, gesztusokkal, mimikával)

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.