Fejlesztési cél: A tanuló önismeretének, szűkebb-tágabb környezetben elfoglalt helyének alakítása, a helyes önértékelés megalapozása. A személyes kapcsolatok világában való tájékozódás képességének fejlesztése, mások elfogadásának segítése. A családon belüli szeretetteljes kapcsolatok alakulásának elősegítése, a családi feladatvállalásban való részvétel gyakorlása. A közösséggé formálódás erősítése, az értékrend formálása. Az érzelmek felismerésének és kifejezésének gyakorlása. 
1. Foglalkozásterv: A családom és én – helyem a családban Témakörök: A család és működése: helyem a családban. Családon belüli kapcsolatok. Családi szokások, hagyományok, ünnepek. Más népek ünnepi szokásai. 
2. Foglalkozásterv: Helyem az osztályban, iskolában Témakörök: A személyes kapcsolatok világában való tájékozódás. A kapcsolati háló. A gyerekek életét szervező, irányító szabályok, feladatok az iskolában. A szabályok szerepének megértése a közösségek életében. Szabályok alkotása, véleményezése.
3. Foglalkozásterv: Az igaz barát Témakörök: A baráti kapcsolatok szerepének felismertetése. Az igazi barátság jellemzőinek megismerése. Érzések, gondolatok, személyes vélemény megfogalmazása. A barátság drága kincs, meg kell becsülni, vigyázni kell rá. 
4. Foglalkozásterv:  Ilyen vagyok – ilyennek látom magam Témakörök: A tanuló személyisége, az önazonosság, a másik embertől való különbözőség megközelítése életkori sajátosságuknak megfelelően. Személyes adatok, külső és belső tulajdonságok, kedvelt tevékenységek, jellemzők. Helyes énkép, önismeret, önértékelés, önelfogadás alakítása.
5. Foglalkozásterv:  Ilyen vagyok – ilyennek látom magam Témakörök: A tanuló személyisége, az önazonosság, a másik embertől való különbözőség megközelítése életkori sajátosságuknak megfelelően. Személyes adatok, külső és belső tulajdonságok, kedvelt tevékenységek, jellemzők. Helyes énkép, önismeret, önértékelés, önelfogadás alakítása.

pojekt logo

 

Minden jog fenntartva 2022.